Zakaj je servisiranje avtomobila pomembno?

Servisiranje avtomobila je kot reden pregled pri zdravniku. Poslušanje srca, merjenje pritiska, nekaj vprašanj ali pregled krvi in slika je jasna. Zdravi smo kot dren oziroma potrebujemo nekaj malega nege, morda zdravila, da bi se počutili bolje.

Enako je z avtomobilom. Z rednim servisom poskrbimo za čist zrak v kabini, nemoteno delovanje in odkrivanje morebitnih napak. Precej bolje je opaziti težavo v avtomehanični delavnici ob rednem servisu kot pa na avtocesti, ko se peljemo proti morju.

Kdaj na servis?

Redni servisi avtomobila se opravljajo po določenem številu prevoženih kilometrov ali na časovne intervale. Modernejša vozila zagotavljajo daljša obdobja med servisi, saj te potrebujejo na 15.000 do 20.000 ali celo več prevoženih kilometrov.

Menjava olja

Na rednem servisu se zamenja olje, zračni filter in oljni filter.

Seveda govorimo o rednem malem servisu, ki zajema menjavo vseh zračnih in oljnih filtrov ter zamenjavo olja. Po potrebi se napolni tudi klimo, zamenja iztrošene zavore, brisalce in podobno. Hkrati se preveri tudi druge tekočine, kot na primer nivo olja za hidravlični volan ter hladilno in zavorno tekočino.

Strošek je manjši kot pri okvari

Lastniki vozil, ki le-teh ne servisirajo redno, se zanašajo na golo srečo. Nekateri motorno olje in filter zamenjajo kar sami, s čimer ni nič narobe, če poznajo postopek in to opravijo kvalitetno. Kljub temu pa obstaja še kar nekaj drugih točk, ki jih zajema servis, katerih pa domači mojstri ne pokrivajo.

Ko se vozilo enkrat ustavi na cesti zaradi okvare, to pomeni mnogo večji strošek, kot je tisti pri rednem servisu. Nemalokrat je potrebno plačati še avto vleko ter seveda popravilo, ki pa lahko zajema okvarjene dele avtomobila, ki se sicer ne bi pokvarili.

Kaj pa veliki servis?

Veliki servis je strah in trepet denarnic vseh lastnikov avtomobila. Gre namreč za nekoliko večji strošek, ki pa je nujen, če želimo še naprej uporabljati brezhiben in varen avtomobil. Pri tem servisu se zamenjajo tudi zobati jermen in napenjalci jermena. Jermen se lahko zaradi iztrošenosti strga in povzroči popolno uničenje motorja.

Torej znova precej večji strošek od samega servisa. Veliki servis poleg vsega, kar je vključeno v mali servis, zajema tudi zamenjavo svečk, mikro jermena, olja v menjalniku, vodne črpalke, obenem pa se natančno pregleda vse vitalne dele avtomobila in ugotovi, ali je morebiti potrebno kakšno popravilo oziroma zamenjava.

Trajanje in stroški

Mali servis je načeloma opravljen zelo hitro, zato boste vozilo po dogovoru lahko prevzeli še isti dan. Strošek malega servisa znaša okrog 200 €, odvisno od serviserja do serviserja. Veliki servis zajema nekaj več dela in s tem časa, zato bo avtomobil ostal v delavnici malce dlje.

Znesek velikega servisa lahko precej variira glede na znamko in model avtomobila, starost in tudi glede na to, v kakšnem stanju so preostali deli in sistemi vozila. Vsekakor pa nekje od 500 € naprej. Servise je potrebno opravljati redno in najbolje, da pri uradnem serviserju, ki bo svoje delo vpisal tudi v servisno knjigo.

Dober serviser preveri vse

Tako kot se lahko razlikujejo cene, pa se razlikuje tudi kvaliteta storitev. Dobro je, če vozilo vozimo k istemu serviserju, ki ga že dlje poznamo, ali pa se napotimo k nekomu, ki nam je bil priporočen. Dober serviser namreč ne bo zgolj zamenjal olja v motorju in filtrov, pač pa bo vrgel pogled tudi na ostale dele vozila.

Tako nas bo opomnil na slabšo kakovost zavornih ploščic, morda rjo na pločevini ali podvozju, kamor težko pogledamo sami. Prav tako bo preveril izpušni sistem in nas opozoril, da bi bilo morda dobro zamenjati pnevmatike. Čeprav z vozilom opravimo tehnični pregled, to še ne pomeni, da vozilo nima skritih napak. Dober serviser jih bo vedno našel.

Velja si zapomniti, da redno servisiranje vozila poskrbi tudi za manjšo možnost prometne nezgode.

Za hitro deljenje prispevka s prijatelji ti bodo prav prišle spodnje ikone ...
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google
Share on email
Email