Logistika: tahografi in tovornjakarji

Novinarski prispevki na televiziji so pogosto naperjeni proti tovornjakarjem oziroma voznikom tovornih vozil, predvsem zato, ker ta ob okvarah in nezgodah povzročijo na naših cestah kar nekaj zastojev, nad katerimi se splošno prebivalstvo pritožuje. Tisti, ki jim logistika ni blizu, namreč težkega dela voznikov niti malo ne razumejo, prav tako pa tudi ne namena tahografov. Pogosto prehitro sodijo in se razburjajo, da naj policija pogosteje preverja tahografe, češ da tovornjakarji vozijo prehitro. Kljub temu, da je to zgolj ena od funkcij tahografa, ki dejansko niti ni najpomembnejša.

Tovorni promet

Veliko ljudi se pritožuje, da tovornjakarji vozijo prehitro.

Da bi lahko učinkovito regulirali tovorni promet, imajo tovornjaki tahografe, ki res pričajo tudi o hitrosti vožnje, vendar so uporabni tudi v druge pomembne namene. V prvi vrsti je logistika s pomočjo tahografov res poskrbela za večjo varnost v prometu, a hkrati tudi za zaščito delavcev. Že ob opravljanju izpita za tovornjak se namreč bodoče šoferje seznani s tem, na koliko ur vožnje mora biti počitek oziroma kakšne so dovoljene kombinacije vožnje, postankov in počitkov. S tem zakonodaja skrbi, da je logistika varna oziroma preveč utrujeni šoferji niso v prometu nevarni sebi in drugim. Hkrati pa se skrbi tudi za pravice šoferjev – da ne prihaja do premalo počitka in postankov zaradi pritiska delodajalca. In kar se tega tiče, lahko rečemo, da je logistika v primerjavi z drugimi gospodarskimi panogami izredno napredna, saj drugje ni z zakonom določeno, kakšne so norme opravljenega dela.

Zakonodaja in tahografi

Zakonodaja skrbi, da vozniki tovornih vozil med vožnjo niso preveč utrujeni.

Digitalni tahografi zagotavljajo poleg tega še veliko drugih funkcij, ki vozniku omogočajo varnejšo vožnjo in s tem tudi varnost za cestni promet v celoti. Vsi tisti, ki se razburjajo nad tem, da šoferji tovornjakov vozijo nepravilno, prehitro in »neprijazno«, naj torej pozabijo na tahografe in preverjanje hitrosti – pri tovornjakih se hitrost namreč ne preseže niti približno tako pogosto kot pri osebnih avtomobilih. Precej bolj nevarno je, kadar tahograf pokaže, da voznik ni spočit – in tudi to se zaradi tahografov ne dogaja tako pogosto, kot si mislimo. Dejstvo je, da pri nas tovorni promet povzroči precej manj nezgod na cestah kot osebni avtomobili. Je pa res, da se logistika ves čas spopada s slabo infrastrukturo. In razburjati se velja zgolj nad tem.

Za hitro deljenje prispevka s prijatelji ti bodo prav prišle spodnje ikone ...
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on google
Google
Share on email
Email